Om merkostnadsersättning

En neurologisk sjukdom eller skada kan leda till att man drabbas av mycket extra kostnader jämfört med personer i samma ålder utan funktionsnedsättning. Exempel kan vara kostnader för vård, kost, hjälpmedel, resor. Under vissa förutsättningar kan man få ersättning för dessa merkostnader från Försäkringskassan. Under föreläsningen går Magnus Andersson igenom reglerna kring detta och ger tips inför ansökan.

Föreläsare - Magnus Andersson, Aktivitetsansvarig, Neuro Stockholm.

När - tisdag 14 maj.

Tid - kom i god tid (helst inte senare än 13:45) föreläsningen börjar 14:00 - till ca. 15:00.

Var - i vår lokal på Fatbursgatan 19 eller digitalt via videolänk.

Anmälan - Mejla stockholm@neuro.se senast fredag 10 maj uppge om du kommer till vår lokal eller om du deltar digitalt.

Neuro Stockholms temaföreläsningar sker digitalt på dagtid. Föreläsaren genomför föreläsningen digitalt som sänds "direkt" via länk på Zoom (videomöte). Du kan välja på att se föreläsningen hemifrån eller komma till vår lokal och se föreläsningen på storskärm. Vi kallar det för att du deltar digi-fysiskt. Vi lägger också ut föreläsningen på vår YouTube-kanal så du kan titta i efterhand.