Dax för Neuropromenaden

Välkommen till Neuropromenaden - där alla kan delta!

När - 10 maj - 20 maj 2024

Var - Valfri plats (sträcka 2km)

Vi bjuder på kaffe och Bulle - Fredag 17 maj. Klockan. 12:00 -14:00 (Inställt vid regn) bjuder Neuro Stockholm på kaffe & bulle i Tanto du hittar oss nedanför minigolfen vid vattnet .

Kom och promenera med oss!

Succén Neuropromenaden är tillbaka! Neruporomenaden är ett motionsarrangemang där alla deltar på sina egna villkor. Syftet är att samla in så mycket pengar vi kan till neurologisk forskning. Vi vill medvetandegöra att över en halv miljon människor lever med en neurologisk diagnos, exempelvis MS, polyneuropati, stroke, Parkinson och epilepsi. För att lösa neurologins gåta behövs pengar till forskning.

Starta ett lag

Under årets Neuropromenad får privatpersoner, företag och föreningar möjlighet att bilda ett lag. Vänner, följare, medlemmar och kollegor kan sedan stötta laget genom sin anmälan. Alla lag och vem som samlat in mest syns i topplistan. Där ser man vilket lag som leder tävlingen och har fått ihop mest pengar till forskning. Du kan starta ett lag redan idag genom att gå in på Neuropromenadens hemsida.

Deltagaravgiften är en valfri gåva till forskning. Vid anmälan går det att välja vilket lag man eventuellt vill delta i, eller starta ett eget lag.

När du startat ditt lag får du en egen sida. Där ser man vilka som är med i ditt lag och hur mycket pengar ni har samlat in. Den sidan kan du dela på Facebook så att dina vänner kommer direkt till just din insamling.

Neuropromenaden 2024 pågår från 10 maj till 20 maj. Du och ditt lag bestämmer själva när och vad ni vill göra. Det kan vara ett engångstillfälle, en gång i veckan-, eller varje dag under perioden. Det viktiga är att du gör skillnad. Varje krona som kommer in räknas. Vi hoppas att du vill vara med och göra skillnad.

Till anmälan

Vart går pengarna?
Pengarna som samlas in under Neuropromenaden går till organisationen Neuroförbundet som fördelar medel till forskning om neurologiska diagnoser och symtom. Neuroförbundet har 90-konto och du kan vara trygg med att pengarna når fram.

Till Neuropromenadens hemsida

Vi hoppas att ni vill vara med och göra skillnad genom att delta i Neuropromenaden på just ditt sätt!